Rezerwuj online

Aktualności

Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
15 maj 2017

6 rzeczy, które warto jeść na wiosnę

Na wiosnę nasz organizm potrzebuje dużo energii do zdrowego funkcjonowania. Ważna jest regularność spożywanych posiłków, a także dostarczanie odpowiednich składników. Jednak które produkty są szczególnie warte naszej uwagi o tej porze roku? Oto 6 rzeczy, które koniecznie powinny znaleźć się w naszej wiosennej diecie.

1. Szczypiorek

Najlepszy będzie ten hodowany na domowym parapecie, który będziemy zrywać na bieżąco do posiłków. Wystarczy tylko włożyć cebulę do słoiczka z wodą i postawić na parapecie. Jest to idealny dodatek do wielu posiłków – jest bogatym źródłem witaminy C i B, kwasu foliowego, karotenu i wielu minerałów.

2. Kiełki

Wiele osób uważa, że jest to najzdrowsza forma warzyw, gdyż zawierają wiele witamin oraz miko oraz makroelementów. Różnego rodzaju kiełki z można zakupić w sklepach, ale można z łatwością hodować je samemu. Największą popularnością cieszą się kiełki lucerny, pszenicy, rzodkiewki, jęczmienia czy brokułów. Są świetnym dodatkiem do kanapek i sałatek, ale można je jeść także bez dodatków.

3. Kasza

Jest to niezwykle zdrowy dodatek do dań, jednak wciąż bardzo niedoceniany przez wiele osób. Warto uwzględnić ją w diecie, bowiem kasze są bogate w witaminy z grupy B oraz witaminę E zwaną również witaminą młodości. To także doskonałe źródło kwasu foliowego i błonnika. Szczególnie warto zwrócić uwagę na kaszę jaglaną, jęczmienną oraz gryczaną.

4. Jabłka

Czyli jeden z najzdrowszych owoców dostępnych w Polsce o każdej porze roku. Zawierają mnóstwo witamin: C, A, E, D, K oraz większość witamin grupy B. Do tego znajdziemy w nich fosfor, magnez, wapń, żelazo, cynk, a także potas, sód oraz mikro i makroelementy. Co więcej, zawierają również bardzo dużo błonnika, w związku z czym świetnie oczyszczają organizm, zwłaszcza po zimowej, raczej ciężkiej diecie.

Polecamy spożywanie jabłek szczególnie na surowo – będą doskonałą przekąską czy drugim śniadaniem. I pamiętajmy , że ze względu na ich bogate właściwości najlepiej jeść je codziennie.

5. Orzechy

Mimo, że są raczej dość kaloryczne, to warto uwzględnić je w diecie ze względu na ich właściwości. Są źródłem wielu witamin (jak np. witamin z grupy B czy wit. E), w związku z czym pozytywnie wpływają na pracę mózgu i poprawiają kondycję skóry.

6. Gorzka czekolada

Czyli najzdrowsza opcja ze wszystkich słodkich przekąsek. Najlepiej jeść taką, która ma jak najwięcej kakao – czyli nawet 80-90%. Zawiera nie tylko magnez, jest też źródłem antyoksydantów. Warto pamiętać też, że im ciemniejsza czekolada, tym mniej kaloryczna i zdrowsza.

Jednak zdrowa dieta to nie wszystko! Ważny jest też sport oraz minimalizowanie obecności stresu w naszym życiu. A wszystko to znajdą Państwo w naszym hotelu spa nad morzem, gdzie nasz personel zagwarantuje zdrowe posiłki i różnorodne aktywności z najlepszymi trenerami.

Pozdrawiamy, Załoga Wellness Kormoran Medical SPA

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij