Rezerwuj online

Aktualności

Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
1 mar 2017

Dlaczego warto jeść nasiona chia?

Nasiona chia, nazywane także szałwią hiszpańską pochodzą z Ameryki Południowej, gdzie od wieków jest podstawowym elementem zdrowej diety. Już Aztekowie twierdzili, że nasiona chia pomagają w utrzymywaniu prawidłowej kondycji fizycznej oraz psychicznej, a także że zapewniają bystrość umysłu.

Nasiona chia są bogate w wysokiej jakości białka

Chia zawierają aż ok. 14% białka, co w porównaniu do innych roślin jest naprawdę dobrym wynikiem. Dlatego też nasiona chia są świetnym źródłem biała. Jest to dobra wiadomość dla osób, które jedzą mało bądź w ogóle produktów zwierzęcych. Dodatkowo białka sprzyjają odchudzaniu, gdyż zmniejszają apetyt oraz łaknienie. W składzie znajdziemy także zrównoważoną ilość aminokwasów, co w dużym stopniu ułatwia przyswajanie białka.

Źródło potrzebnych minerałów

Nasiona chia są bogate w żelazo, fosfor, cynk oraz magnez, dodatkowo zawiera w sobie więcej wapnia niż mleko. Znajdziemy w nich także dużo witaminy E, B1 i B3. Wszystko to wzmacnia organizm i poprawia jego funkcjonowanie. Dodatkowo są źródłem przeciwutleniaczy, które hamują działanie wolnych rodników.

Pomagają na lepszą pamięć i depresję

Wynika to z dużej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3, które powinniśmy regularnie dostarczać organizmowi. Co ciekawe, w nasionach tych znajduje się więcej wspomnianych kwasów niż w łososiu atlantyckim, który jest uważany za ich najlepsze źródło.

Dlaczego kwasy omega-3 są tak ważne dla człowieka? Otóż wspomagają one pracę mózgu. Poprawiają pamięć i koncentrację ułatwiając w ten sposób procesy uczenia się. Wspomagają również układ nerwowy – uspokajają i mogą nawet załagodzić objawy depresji. Co więcej, kwasy tłuszczowe omega-3 wspomagają wzrok, a u osób starszych zapobiegają także rozwojowi zwyrodnienia plamki żółtej.

Korzyści dla diabetyków

Po nasiona chia powinny sięgnąć również osoby zmagające się z 2.typem cukrzycy. Nasiona te spowalniają wchłanianie cukru do krwi i jednocześnie regulują stężenie glukozy w organizmie. Co więcej obniża ciśnienie tętnicze i dłużej utrzymuje sytości. Dzieje się tak, gdyż nasiona chia wchłaniają i zatrzymują wodę w organizmie.

Mają wiele zastosowań

Nasiona chia bardzo łatwo można dołączyć do praktycznie każdej diety. Można je spożywać i przygotowywać na wiele różnych sposobów – wszystko zależy od naszych upodobań. Doskonale nadają się jako dodatek do deserów, sałatek czy jogurtów. Ze względu na bogactwo właściwości powinny znaleźć się w diecie każdego.

W naszym spa nad morzem dbamy o to, aby posiłki były nie tylko smaczne, ale też zdrowe. Dlatego też opisane nasiona chia znajdują się też w proponowanych w Kormoranie dietach.

Pozdrawiamy, Załoga Wellness Kormoran Medical SPA

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij