Rezerwuj online

Aktualności

Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
3 sty 2017

Idealna dieta na zimę

Kalendarzowa zima trwa, w związku z czym należy odpowiednio zatroszczyć się o nasz organizm. O tej porze roku jego zapotrzebowania są nieco inne niż np. latem. Bardzo ważne jest m.in. uzupełnianie witamin i wzmocnienie organizmu, by ten mógł skutecznie bronić się przed chorobami. O czym pamiętać w trakcie planowania posiłków?

Dieta o tej porze roku powinna być przede wszystkim nieco bardziej kaloryczna, lecz nie ma nas tuczyć. Gdy za oknem panują ujemne temperatury i jest zimno, nasz organizm potrzebuje więcej energii, by utrzymać odpowiednią temperaturę ciała. Ważne są również odpowiednie witaminy pomagające w walce z wirusami i bakteriami.

W naszej diecie nie może zabraknąć warzyw i owoców. Szczególnie mowa tutaj o pomidorach, brokułach, brukselce, czerwonej papryce, selerze naciowym czy pomarańczach. Zawierają one dużo witamin A, C i E, które zwiększają odporność organizmu i regulują jego metabolizm. Dużo witamin znajdziemy także w sokach z czarnej porzeczki, dzikiej róży czy w syropie z pigwy. Warto pić także zieloną herbatę, która nie tylko zwalcza wolne rodniki, ale wykazuje też działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe.

Koniecznie należy też wzbogacić nasze posiłki w produkty zawierające magnez oraz witaminy z grupy B. Dlaczego to takie ważne? Otóż niedobór tych składników wpływa na pogorszenie naszego samopoczucia, które i tak nie jest najlepsze w związku z coraz krótszymi dniami i niezbyt radosną aurą wokół nas. O dodatkowych dawkach magnezu powinny pamiętać szczególnie osoby prowadzące stresujący tryb życia i spożywające duże ilości kawy (jak wiadomo wypłukuje ona magnez z organizmu, trzeba go zatem uzupełniać). Bogate w magnez są banany, orzechy oraz gorzka czekolada. Jeśli chodzi o witaminy z grupy B, to warto sięgnąć np. po kiszonki (np. kiszona kapusta jest bogata nie tylko w witaminy B6 i B12, ale też w wit. C, potas, wapń i żelazo).

Jadłospis powinien być także bogaty w białko oraz węglowodany złożone. Białko chroni struktury organizmu przed uszkodzeniami i umożliwia regenerację komórek. Natomiast węglowodany są źródłem cennej o tej porze roku energii, która jest uwalniania stopniowo i systematycznie. Jako że węglowodany (czyli np. kasze, pieczywo pełnoziarniste, ziemniaki) złożone wolniej się trawią, organizm nie odczuwa tak często potrzeby kolejnego posiłku.

Oczywiście także zimą należy pamiętać o spożywaniu odpowiedniej ilości wody. Tutaj . Niedobór wody w organizmie przyczynia się do wysuszenia skóry, która i tak jest podrażniana przez zimne powietrze. Jeżeli nie chcemy zyskać dodatkowych kilogramów, to lepiej zmniejszyć ilość spożywanych tłustych mięs, fast foodów oraz słodyczy.

Nasz hotel spa nad morzem oferuje zdrowe, bogate w niezbędne o tej porze roku substancje odżywcze posiłki. W naszej Pracowni Zdrowia poznacie sposoby na skuteczne opracowanie zdrowej i zbilansowanej diety.

Pozdrawiamy, Załoga Wellness Kormoran Medical SPA

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij