Rezerwuj online

Aktualności

Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
27 sty 2016

Zachęcamy do sportu. Czym jest bieganie interwałowe?

Wielokrotnie już zachęcaliśmy do aktywności sportowej. To w końcu podstawa dobrego samopoczucia, gwarancja świetnej kondycji i zdrowia oraz droga do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Sport, a szczególnie bieganie jest na szczęście coraz bardziej popularny. Przestaliśmy traktować wysiłek jako zło konieczne, a zaczęliśmy widzieć w nim przyjemność. W dobrym tonie jest dziś zabrać na wakacje sportowe buty i koszulkę termoaktywną. A czym jest bieganie interwałowe i od czego zacząć trenowanie tego sportu?

To przede wszystkim trening dla każdego! Należy do grupy treningów kardio, a zatem wzmacnia serce, umożliwia szybkie spalanie kalorii, pozwala na wyrobienie naprawdę świetnej formy.

To trening polegający na wysiłku o bardzo dużej intensywności, który przeplatamy z wysiłkiem o niskiej intensywności. Interwały, w przeciwieństwie do tradycyjnego biegania, pozwalają na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej oraz na znaczne zwiększenie wytrzymałości organizmu.

Na trening interwałowy składa się rozgrzewka, trening właściwy, ćwiczenia rozciągające po treningu i schładzanie ciała. Wszystko powinno zamknąć się w około 40 minutach, a na trening właściwy powinniśmy przeznaczyć maksymalnie od 10 do 25 minut. Zalecanie jest ćwiczenie 2-3 razy w tygodniu, ale nigdy dzień po dniu.

Pamiętajmy, że każdy wysiłek wymaga przygotowania. Jeżeli nasza przygoda z bieganiem dopiero się rozpoczyna, powinniśmy rozpisać sobie plan treningowy oraz odpowiedzieć na kilka zasadniczych pytań. Ile jestem w stanie przebiec bez zatrzymania? W jakim tempie? Na jak długim odcinku? Specjaliści zalecają 1 minutę biegu (wolnego, marszowego, dostoswanego do naszych możliwości) i 2 minuty marszu (szybkiego, ale nie męczącego). Taki trening powinien trwać około 30-40 minut, a jego celem jest pokonanie 30 minutowego odcinka w równym, biegowym tempie.

Satysfakcja i lepsza kondycja gwarantowane! A żeby rozpocząć nie potrzeba wiele. Sportowe buty i chęci są najważniejsze. A przecież biegać możemy wszędzie – na wakacjach w hotelach wellness, po pracy, nad morzem, w górach – wszędzie tam, gdzie akurat jesteśmy!

Pozdrawiamy, Załoga Kormoran Wellness Medical Spa

 

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij