Rezerwuj online

3 skuteczne metody na odkwaszanie organizmu

  1. Strona główna
  2. 3 skuteczne metody na odkwaszanie organizmu
Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
16 maj 2017

Zakwaszenie organizmu pojawia się w wyniku niewłaściwego trybu życia – zwłaszcza przez nieodpowiednią dietę, w której coraz częściej występują zaburzające równowagę kwasowo-zasadową produkty wysoko przetworzone oraz słodycze.

Wśród objawów zakwaszenia należy wymienić chociaż częste napady głodu, niepohamowana chęć na słodycze, nawracające migreny i zawroty głowy. Nasza skóra, włosy oraz paznokcie są w gorszej kondycji, w organizmie zatrzymuje się woda i pojawia się wydatny brzuch i skłonność do odkładania tkanki tłuszczowej. Dodatkowo wzrasta ryzyko występowania poważniejszych schorzeń, takich jak cukrzyca, miażdżyca czy nadciśnienie.

Jak sobie radzić z zakwaszeniem organizmu? Oto 3 skuteczne metody.

1. Pij dużo i zdrowo

Przede wszystkim należy zrezygnować z picia słodkich napojów oraz soków (zwłaszcza gazowanych, jak np. cola), które szkodzą zdrowiu i sprawiają, że toksyny pozostają w organizmie. Zamiast tego zdecydowanie lepiej pić głównie wodę z cytryną. Jest to jedna z najprostszych metod oczyszczania organizmu. Woda z cytryną (i ew. z dodatkiem miodu) skutecznie usuwa z organizmu toksyny, odkwasza organizm i wspomaga pracę wątroby oraz całego układu trawiennego.

2. Ogranicz nabiał i mięso

Nie oznacza to oczywiście całkowitej rezygnacji ze wspomnianych produktów, wystarczy spożywać je w mniejszych ilościach. Dlaczego? Otóż produkty zawierające białą mąkę czy serwatki, mleko w proszku, a także mięso oraz nabiał mają silne właściwości zakwaszające nasz organizm.

Dlatego też raz na jakiś czas warto zaplanować sobie dzień bez mięsa czy nabiału – wszystko to można zastąpić innymi, zdrowymi produktami, które wzbogacą naszą dietę. Zdecydowanie należy zwiększyć spożywanie zielonych, zwłaszcza liściastych warzyw, które zawierają dużo witamin i składników odżywczych o właściwościach alkaizujących. Szpinak, rukola, avocado, ogórki, zielony groszek czy spirulina – wszystko to powinno pojawiać się na naszym talerzu jak najczęściej.

3. Unikaj stresu!

Jak dobrze wiemy, stres nie sprzyja poprawnemu działaniu naszego organizmu. Podczas stresujących sytuacji organizm wytwarza kortyzol – hormon mający przygotować nas do walki bądź ucieczki. W takim momencie organizm koncentruje się wyłącznie na tym, aby przetrwać. W efekcie ”lekceważy” inne istotne funkcje, w tym układu trawiennego.

Jako że w dzisiejszych czasach stres towarzyszy nam niemal wszędzie, bardzo trudno jest go zminimalizować. Jednym z najskuteczniejszych sposobów jest oczywiście ruch! Intensywny trening, jazda na rowerze czy zwykły spacer wpłyną pozytywnie na nasze samopoczucie. Z pewnością z pomocą przyjdzie weekend nad morzem czy pobyt w hotelu spa, gdzie będziemy mogli zapomnieć o codziennych problemach.

Pozdrawiamy, Kormoran Wellness Medical SPA

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij