Rezerwuj online

Jak pokonać jesienną chandrę?

  1. Strona główna
  2. Jak pokonać jesienną chandrę?
Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
14 lis 2016

Pogoda za oknem o tej porze roku nie nastraja zbyt pozytywnie. Częste opady, niskie temperatury i brak słońca sprawiają, że dopada nas jesienna chandra, która może popsuć nawet doskonale zapowiadający się dzień. Jak z nią skutecznie walczyć?

Śmiej się
Samotne siedzenie w domu z pewnością nie pomoże na żadne problemy. W walce ze złym samopoczuciem potrzebny jest dystans do otoczenia i wydarzeń. Warto poszukać rzeczy, które nas rozbawią – może będą to wspomnienia z wakacji, zabawne programy rozrywkowe czy filmiki z uroczymi kotkami (w końcu udowodniono, że oglądanie kotów w Internecie wywołuje pozytywne emocje i ogranicza te negatywne).

Świetnym pomysłem będzie także wyjście ze znajomymi. Spędzanie czasu w miłym towarzystwie pozwoli nam zapomnieć o smutkach i niezbyt sprzyjającej pogodzie.

Zadbaj o odpowiednią dietę
Co prawda słodycze poprawiają humor, jednak częste podjadanie może przyczynić się do pojawienia się niechcianych kilogramów. Dlatego też zamiast ciasta czy lodów lepiej wybrać np. kakao, które nie tylko zawiera wyzwalającą endorfiny fenyloetyloaminę, ale też magnez, żelazo oraz antyoksydanty.

O tej porze roku organizm domaga się rozgrzewających potraw, które dostarczą mu dużej dawki energii. Dlatego też warto wzbogacać posiłki w korzenne przyprawy: cynamon, imbir czy kurkumę oraz dodać im nieco pikanterii np. pieprzem cayenne. Do codziennej diety dodajmy owoce oraz produkty bogate w witaminę D. Uzupełnią one jej braki i pozwolą uniknąć spadków nastroju.

Uprawiaj sport
Co prawda pogoda za oknem sprawia, że mamy ochotę schować się pod kocem i czytać ulubione książki lub oglądać seriale, jednak nie można zapominać o odpowiedniej dawce ruchu. Aktywność fizyczna jest doskonałą metodą na walkę ze stresem i złym samopoczuciem: podczas ćwiczeń nasz organizm produkuje endorfiny. Nieważne, co wybierzemy: pływanie, bieganie, aerobik, boks, jogę czy nordic walking. Każda z tych dyscyplin z pewnością poprawi nasz humor.

Oddaj się mocy zapachów
Aromaterapia słynie ze swoich kojących właściwości. Wiele osób pod wpływem ładnych zapachów czuje się lepiej – zwłaszcza jeśli zapachy te należą do ich ulubionych lub przywołują miłe wspomnienia. Długa kąpiel z dodatkiem ulubionych olejków z pewnością poprawi humor i pozwoli się zrelaksować po ciężkim dniu. Na złe samopoczucie polecamy szczególnie olejek lawendowy, różany, czy jałowcowy.

Wyrwij się!
Chyba nic tak skutecznie nie pomoże jak kilkudniowy wyjazd z dala od miejskiego hałasu i codziennych problemów. Nawet krótki weekend nad morzem pozwoli nam się odprężyć i naładować pozytywną energią. W końcu kontakt z naturą ma pozytywny wpływ na układ nerwowy. A jeśli dodamy do tego zabiegi spa, to poprawę humoru mamy gwarantowaną.

Pozdrawiamy, Załoga Wellness Kormoran Medical SPA

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij