Rezerwuj online

Owocowa dieta na koniec zimy

  1. Strona główna
  2. Owocowa dieta na koniec zimy
Poznaj szczegóły
Zdjęcie w tle
11 lut 2016

Owoce dodają energii, są smaczne i często zastępują nam słodycze. Włączamy je do naszej codziennej diety, aby ją urozmaicić i mieć pewność, że jemy zdrowo. Pamiętajmy jednak, że owoce to cukry proste o różnym indeksie glikemicznym. Niektóre z nich powinniśmy zajadać z uwagą i spożywać w pierwszej części dnia, aby nie dostarczać organizmowi zbyt dużej dawki cukrów.

Dieta owocowa. Na czym polega?

Ostatnimi czasy głośno zrobiło się o diecie owocowej. Dieta ta polega na wyłącznym spożywaniu owoców pod różną postacią. Pamiętajmy jednak, że maksymalny czas jej stosowania to kilka dni (specjaliści zalecają trzy dni). Dlaczego? Dieta owocowa jest jednocześnie dietą oczyszczającą, a zbyt długo stosowana może wyniszczyć organizm.

Możemy jeść kilka rodzajów owoców lub jeden rodzaj. Zaleca się spożywanie pod różną postacią (surowe, duszone, gotowane czy też pieczone). Najlepiej, te które można, jedzmy ze skórą, ponieważ ta zawiera sporo błonnika.

Dieta owocowa to gwarancja kalorycznej redukcji. Do organizmu dostarczamy również wiele witamin i minerałów, ale również sporo cukrów prostych (fruktozy). Średnia zawartość kalorii w owocach nie przekracza 60 w 100 gramach. A co między posiłkami?

Niegazowana woda mineralna oraz zielona herbata. Aby utrzymać lekką dietę zaleca się (po upłynięciu kilku dni z dietą owocową) stopniowe wprowadzanie lekkich i urozmaiconych posiłków.

Na zdrowie!

Pozdrawiamy, Załoga Kormoran Wellness Medical Spa

newsletter

Zapisz się do naszego newslettera!

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij